Marketing strategie
De perfecte match tussen jouw aanbod
en jouw ideale klanten
Heb je nog geen inzicht in welke klanten je aan wilt trekken?
Wil je je aanbod graag scherper verwoorden?
Wil je met je bedrijf een nieuwe / andere weg inslaan, maar loop je vast?
De juiste weg inslaan
Je start net met je eigen bedrijf óf je bent al een paar jaar bezig en is het tijd voor een nieuwe richting. Maar wat is de juiste weg?
Je hebt honderden ideeën, maar ze komen maar niet uit je hoofd en op papier. Van binnen voél je hoe het moet, maar je komt niet verder. Herken je dit? Ik in ieder geval wel!
En dan is zó fijn als je een sparring partner hebt, die je de juiste vragen stelt, met je meedenkt, nieuwe ideeën aandraagt, jouw ideeën op papier zet en een praktisch marketingplan maakt om jouw bedrijf (weer) goed op de kaart te zetten.
Ik help je met:
het maken van jouw waardepropositie
je klantprofiel helder te maken
een persona te maken
Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder!
Jouw marketingplan
Met jouw bedrijf wil jij je kennis en expertise uitstralen. Je wilt aan jouw (potentiële klanten) de waarde van jouw product of dienst laten inzien. En hen overtuigen dat jij beter bent dan je concurrent. Hoe doe je dit? Om dat over te kunnen brengen heeft jouw bedrijf een marketingstrategieplan nodig.
Strategiegesprek
In het strategiegesprek help ik je bij het stellen van de juiste (kritische) vragen om echt tot de kern te komen WAAROM je je bedrijf bent gestart, HOE je dit gaat doen en WAT je gaat doen. Hiermee gaan we:
- jouw waardepropositie (je diensten en wat jij voor je klant oplost) scherp neer te zetten
- jouw klantprofiel helder te maken (wie zijn je -ideale- klanten, welke problemen hebben ze en welke voordelen willen ze ervaren als ze met jou werken. Hoe maak jij hun leven beter?)
- een persona te maken. Dit is een fictief persoon waar je in je communicatie op je website en in je LinkedIn berichten ‘naar toe schrijft’. Voordeel hiervan is dat je een bepaalde schrijfstijl hebt met onderwerpen die aanspreekt bij je ideale klant.
Dit doe ik op basis van het Business Model Canvas (BMC). Als – startend- ondernemer is het bijna essentieel dat je een Business Model Canvas invult (eigenlijk je business op 1 A-4).
Het is een fantastisch overzichtelijk instrument om te bepalen wat je aanbod is, wie je klanten zijn, wie je strategische partners zijn, je leveranciers, je communicatie kanalen en je opbrengsten versus kosten.
Het klantprofiel en je aanbod (waardepropositie) moeten als het ware een perfecte match zijn, waarin jij als bedrijf inspringt op de behoeften van je klanten.
Wat levert het je op?
→ Als ondernemer doen waar je écht blij van wordt
→ Klanten aantrekken die bij jou passen
→ Je weet hoe je je teksten op de juiste manier kan verwoorden op je website en social media
Start vandaag nog!
Maak een afspraak
Direct in mijn kalender
Strategiegesprek
Op locatie of online
Start jouw marketing plan
Óp naar jouw doel!
Ben je er al klaar voor?
Misschien zit je nog in de denkfase:
→ Is het wel nodig om een website te hebben?
→ Is het nu wel het juise moment om een website laten maken?
→ Ik heb geen idee wat ik moet doen om een website te laten maken!
→ Hoeveel kost een website laten maken eigenlijk?
→ Door wie zal ik mijn website laten bouwen etc.?
Hele goede vragen die ertoe doen!
Download mijn gratis E-book In 5 stappen van bedrijfsnaam naar website, zodat jij de juiste keuzes maakt voor je (bedrijfs)website.